פרסום בפייסבוק

מדוע כדאי לפרסם בפייסבוק וכיצד עובד הפרסום ברשת חברתית זו?

פרסום בפייסבוק תמונה 1

שיווק ברשתות חברתיות

הרשתות החברתיות היום הן שדה הקוצים של האינטרנט, בייחוד כאשר מדובר באנשים צעירים. כאשר מדליקים אש ברשת חברתית, היא ממהרת להתפשט וה"קורבנות" רבים. קמפיין שיווק מתוכנן היטב, שהושקע בו כסף רב והוא תוזמן בצורה נכונה, עשוי לעשות עבודה פרסומית שהעלות שלה באמצעי תקשורת אחרים היא פי כמה.

האופי של הרשתות החברתיות – שהן מחברות כמויות אדירות של אנשים זה לזה - גורם להקצנה של האפשרויות הגלומות באינטרנט מאז פרוץ עידן ווב 2.0. זהו עידן שבו הציבור הרחב הוא המעצב הראשי של התכנים ברשת. הגולשים לא רק כותבים את התוכן עצמו בבלוגים, פורומים, או אתרי מאמרים, אלא הם גם ממליצים, מדרגים ומשתפים את החברים שלהם – את אלה האמיתיים וגם את אלה הווירטואליים.

על רקע זה, הפוטנציאל השיווקי של הרשתות החברתיות ובעיקר של שיווק ופרסום בפייסבוק, שהיא הרשת החברתית הגדולה בעולם (ובישראל), הוא כבר מזמן לא סוד, על אף שיש עדיין משווקים מתחילים שחושבים שלתייג את כל החברים שלהם בפייסבוק על תמונה פרסומית זוהי אסטרטגיית שיווק נכונה. אך עוד לפני שההמונים גילו את פייסבוק, פעלו חברות שיווק בצורות רבות אחרות והצליחו להשיג תוצאות מרשימות מבחינת חשיפות לאתר שלהן, המרות וקידום מכירות.

שיווק ברשת הפייסבוק

הרשת החברתית פייסבוק מרכזת בתוכה מאות מיליוני גולשים ברחבי העולם, וגם בישראל מספר המשתמשים הרשומים ברשת גדל בקצב מסחרר. קהל הגולשים העצום נכנס ברובו אל האתר מידי יום, מעדכן סטטוסים, מעלה תמונות, משתף קבצים, יוצר קשרים חברתיים חדשים ומתעדכן בכל הקורה אצל החברים שלו. עקב הנגישות והחשיפה בפני כמות כה גדולה של גולשים, הפכה הרשת החברתית פייסבוק Facebook לפלטפורמה שיווקית מן המשפיעות ביותר.

עסקים גדולים כקטנים מבינים כבר זמן מה כי פייסבוק מהווה שער אל אלפי לקוחות פוטנציאליים. אנשי שיווק באינטרנט עוסקים בשנים האחרונות בפיתוח אסטרטגיות פרסום ושיווק בפייסבוק. מה שחשוב לדעת הוא שברשת החברתית הזו הדבר החשוב ביותר הוא להגדיל ככל האפשר את מעגל החברים. ככל שאנשים רבים יותר יהיו חשופים לתכנים הפרסומיים שלנו, כך המסר השיווקי יעבור מהר יותר ויחלחל עמוק יותר.

דובר רבות על יתרונות הפרסום הממומן. בין אם זה בפייסבוק, ביו-טיוב או בגוגל, שילוב של קמפיין ממומן לצד קידום אורגני יביא לתוצאות אופטימאליות מבחינת החשיפות והתוצאות עבור ההשקעה.

כאשר מדברים על פרסום בפייסבוק, יש להפריד בין שני דברים שונים: האחד, פרסום באמצעות יצירת קשר עם החברים על הקיר שלנו. כל מפרסם יכול לפתוח דף אישי בפייסבוק, או קבוצה שמאחוריה מוצר או רעיון מסוים, ולפרסם מידי פעם עדכונים, תמונות או סתם סטטוסים. כל שיתוף שכזה יופיע על הקיר של כל אחד מן החברים שלנו, ויישאר אצלם בתודעה על אש קטנה. בנוסף, אם אחד החברים ייתן לנו לייק Like, נזכה באמצעות כך לחשיפה גם בפני כל החברים של אותו אדם. כך מאפשר לנו פייסבוק להגיע אל אנשים רבים מאוד באמצעות מעורבות חברתית ברשת בלבד. לכך מתווספת כמובן האפשרות לפתוח דף מעריצים בפייסבוק, שהוא דף פרסומי שפתיחתו כרוכה בתשלום. ההצטרפות כחברים לדף מעריצים נעשית ע"י Like לאותו עמוד.

הדרך השנייה לפרסום בפייסבוק היא ע"י מודעת פרסומת המופיעה בצידי העמוד של כל גולש. פייסבוק מעניקה למפרסמים בדרך זו אפשרות לפרסם בצורה ממוקדת, וכך להגדיל את כמות הלחיצות על המודעה ואת ההמרות. מכיוון שפייסבוק אוגרת מידע כמו גיל, מין, אזור מגורים ועוד על כל הרשומים בה, הפרסום ברשת החברתית הזו מאפשר התאמה של המודעות לכל אדם לפי הקריטריונים הרלוונטיים. למשל, אדם בשנות השלושים לחייו שעדכן את המצב המשפחתי שלו למאורס, עשוי לצפות בפרסומות לטבעות אירוסין.

התשלום עבור מודעות בפייסבוק נעשה לבחירת המפרסם לפי לחיצה (CPC) או לפי כמות צפיות (PCM). המפרסם יכול לקבוע את גודל התקציב היומי לפרסום, ולשנות אותו בכל עת, כך שיש שליטה על ההוצאות, ובנוסף, פייסבוק מאפשרת למפרסמים בה לקבל ניתוח סטטיסטי של תוצאות הפרסום ובאמצעות זאת להסיק האם הפרסום הוא אפקטיבי והאם הוא נעשה נכון.

שיווק נכון ופרסום בפייסבוק הן שתי דרכים חשובות להשיג לקוחות חדשים ולשמור על קשר יומיומי עם הלקוחות הקיימים על מנת למכור טוב יותר, לשמור על התדמית הרצויה ולעדכן את הקהל שלנו בחדשות או מסרים שיווקיים.


מעוניין להגדיל את החשיפה החודשית לאתר שלך ולהגיע ליותר לקוחות?
צור איתנו קשר בטלפון 077-7644819 או השאר הודעתך בעמוד יצירת הקשר פה